Konkurs na zagospodarowanie „Owintaru”

 Mija termin składania ofert na konkurs „Tarnów-Nowe Miasto”. Teraz oceny prac dokona specjalnie powołany Sąd Konkursowy, a w styczniu zostaną one zaprezentowane podczas wystawy pokonkursowej.

 

7 października mija termin składania ofert na konkurs „Tarnów-Nowe Miasto”. Konkurs polega na opracowaniu koncepcji zagospodarowania południowo-zachodniej części śródmieścia Tarnowa, w tym poprzemysłowego terenu byłego zakładu „Owintar”. Obszar ten nie jest jednak własnością miasta i to, czy koncepcja doczeka się realizacji, w dużej mierze zależeć będzie od właścicieli terenów, które są objęte projektem.

Koncepcja swoim zakresem ma obejmować nie tylko sam teren po dawnym „Owintarze”, ale także tereny bocznicy kolejowej oraz otoczenia dworca PKP. Przedsięwzięcie to wymagać będzie także rozwiązania m.in. kwestii układu drogowego, w szczególności przebudowy skrzyżowania ulicy Krakowskiej z ulicą Narutowicza i Sikorskiego oraz połączenia Placu Dworcowego z ul. Bandrowskiego. W dalszej perspektywie rozważana także będzie budowa połączenia ul. Tuchowskiej z Krakowską, co ma pozwolić na rozładowanie korków w tamtej części miasta.

Oceny prac konkursowych dokona specjalnie powołany Sąd Konkursowy, w skład którego weszli: dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz, Roman Ciepiela , Jacek Czarnik, Henryk Słomka-Narożański, prof. dr hab. inż. arch. Maria Żychowska, Jacek Łabno, Jolanta Pawlus, Bożena Meresińska oraz Arkadiusz Łużniak. Po zakończeniu konkursu wszystkie prace zostaną zaprezentowane podczas wystawy pokonkursowej w okresie od 11 stycznia do 11 kwietnia przyszłego roku.

Zakład Przemysłu Owocowo-Warzywnego „Owintar” powstał w 1951 roku na terenach dawnego browaru Romana Sanguszki. Do 1998 roku produkował m.in dżemy, powidła, koncentraty oraz soki owocowe i warzywne, wina owocowe, musztardy, a także ocet. Po upadku zakładu, w 2008 roku, większość budynków wyburzono.

07.10.2015
Komentarze:
Jacek: 07.10.2015
Dobrze by było, żeby w ramach przebudowy ciągów komunikacyjnych uwzględnić dwa ronda z przejściami podziemnymi w ciągu ulicy krakowskiej, a mianowicie pod \"Świtem\" (skrzyżowanie Krakowskiej, Narutowicza, Sikorskiego) oraz pod dworcem (skrzyżowanie Krakowskiej, Dworcowej, Pułaskiego). Połączenie Placu Dworcowego z Bandrowskiego też mogło by być zakończone rondem, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę przyszłe przebicie Tuchowskiej. Mieszkam w pobliżu dwóch rond i widzę, że ich powstanie bardzo upłynniło ruch. Dodatkowo przejścia podziemne wpłyną pozytywnie na bezpieczeństwo, a dodatkowo jeszcze zwiększą płynność ruchu.
Twój komentarz:
Ankieta
Czy znasz tarnowskie organizacje pozarządowe i wiesz, jakie działania podejmują?
| | | |