Gmina Borzęcin nie zwalnia inwestycyjnego tempa. Trwa budowa drogi gminnej, przebudowywane są wały Uszwicy, a z chodnika łączącego prawo i lewobrzeżną część Borzęcina Dolnego mieszkańcy już korzystają.
Gmina Borzęcin konsekwentnie realizuje zaplanowane inwestycje. Jedną z ważniejszych jest przebudowa wałów Uszwicy. Istniejące na terenie gminy wały powodziowe nie dają gwarancji utrzymania wód tym bardziej, że zarówno w powodzi 1997 jak i 2010 roku wały zostały mocno nadwyrężone. Gmina w ostatnich latach sporo zainwestowała w umocnienie wałów odcinku ponad siedmiu kilometrów w centrum Borzęcina, gdzie w trakcie ostatnich powodzi dochodziło do przelewania się wód Uszwicy, ale to nie rozwiązuje problemu zagrożenia w pozostałej części gminy. Teraz przyszła kolej na Borzęcin Dolny. - To niezwykle ważna z punktu widzenia bezpieczeństwa powodziowego interwencja tym bardziej, że ten odcinek wymagał pilnej przebudowy. Cieszy fakt, że co prawda powoli, ale systematycznie realizowane są zadania, które mają istotny wpływ na wzrost bezpieczeństwa mieszkańców - mówi Janusz Kwaśniak, wójt Borzęcina.
Największy problem, występuje na odcinku od Wokowic do mostu dworskiego w Borzęcinie. Fatalny stan koryta rzeki i obwałowań został uwidoczniony m.in. w „Raporcie z Powodzi 2010". Tam jednak Małopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Krakowie przygotowuje projekt kompleksowej przebudowy. Niestety nie bez problemów, gdyż pojawiają się opóźniające zadanie odwołania. Realizowane aktualnie w Borzęcinie Dolnym prace prowadzone są odcinku 548 metrów wału prawego oraz 500 metrów wału lewego. Koszt realizowanych prac zamyka się kwotą blisko 930 tysięcy złotych.
Nie mniej ważna jest budowa drogi gminnej łączącej drogę powiatową Borzęcin Borek - Rudy Rysie z drogą wojewódzką 768. Dzięki nowej drodze tereny dedykowane przedsiębiorcom i przeznaczone pod działalność gospodarczą zyskają niezbędny układ komunikacyjny wyprowadzający ruch o wysokim tonażu bezpośrednio na drogę wojewódzką i poprzez obwodnicę Mokrzysk do wjazdu na autostradę A4. To umożliwi zainteresowanym swobodę inwestowania, a mieszkańcom centrum Przyborowa i części Borzęcina, gdzie ruch samochodów ciężarowych stanowił do tej pory ogromną uciążliwość, zapewni większe bezpieczeństwo. - Na inwestycji występuje opóźnienie w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Nie mniej jednak wykonawca deklaruje zakończenie prac do końca bieżącego roku i wiele wskazuje na to, że jest to termin realny. Aktualnie wykonywana jest nawierzchnia drogi, pobocza oraz zjazdy - mówi Janusz Kwaśniak. - Po zakończeniu inwestycji i odbiorach technicznych wystąpimy o pozwolenie na użytkowanie. Mieszkańcy gminy i przedsiębiorcy będą mogli korzystać z nowego ciągu komunikacyjnego omijającego zwartą zabudowę miejscowości i skracającego drogę do Brzeska i w kierunku autostrady jeszcze w pierwszym kwartale 2016 roku. Wartość realizowanych robót budowlanych zamyka się kwotą ponad 4 mln złotych, a wraz z kosztami przygotowania dokumentacji projektowej i wykupem gruntów sięga 4,5 miliona złotych.
Prawie 260 tysięcy złotych kosztowała natomiast budowa chodnika łączącego prawo i lewobrzeżną część Borzęcina Dolnego. - To bardzo niebezpieczny odcinek ze względu na wysokie natężenie ruchu, a jednocześnie droga dojścia mieszkańców do centrum miejscowości, w tym dzieci do przedszkola i szkoły. Od lat, wspólnie z samorządem gminy zabiegaliśmy o realizację tego przedsięwzięcia - mówi Czesław Czaja, sołtys wsi, a zarazem radny Rady Gminy Borzęcin.