Więcej czasu dla Eko Odkrywców

 Uczestnicy czwartej edycji Eko Odkrywców zyskali więcej czasu na przygotowanie prac konkursowych. Na zwycięzców czekają granty, które pozwolą im zrealizować projekty badawcze, a autorzy najbardziej innowacyjnej pracy otrzymają specjalną nagrodę – wyjazd na zieloną szkołę o wartości 20 tysięcy złotych. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 16 listopada.

 

Organizowany już po raz czwarty konkurs Eko Odkrywcy to inicjatywa adresowana do szkół, przedszkoli, placówek oświatowo-wychowawczych i organizacji pozarządowych z całej Polski. Jak co roku zadaniem stojącym przed uczestnikami jest zaplanowanie ekologicznych projektów badawczych, które sprawią, że dzieci i młodzież będą poznawać zjawiska oraz procesy zachodzące w przyrodzie, a dzięki temu lepiej ją rozumieć i uczyć się przez doświadczanie.

Przedłużenie terminu zgłoszeń to szansa dla spóźnialskich, ale także tych zespołów, które już zarejestrowały swoje projekty. Dodatkowy czas mogą przeznaczyć na dopracowanie pomysłów lub uzupełnienie ich o nowe elementy. Wszystkie projekty można edytować aż do 16 listopada, po zalogowaniu się na stronie www.ekoodkrywcy.pl.

Największe szanse na zwycięstwo w konkursie będą mieli autorzy prac opartych na autorskich eksperymentach i pokazujących, że dzieci potrafią poszukiwać rozwiązań, analizować i wyciągać wnioski, a przy tym dobrze się bawić.

Projekty można zgłaszać w dwóch kategoriach wiekowych autorów. Pierwsza przeznaczona jest dla dzieci z przedszkoli oraz młodszych klas szkół podstawowych. Druga grupa obejmuje dzieci i młodzież, które uczęszczają do klas starszych podstawowych oraz gimnazjów i szkół średnich.

Do ścisłego finału zakwalifikowanych zostanie 10 najciekawszych projektów z każdej grupy wiekowej. Ostateczną decyzję o tym, do kogo trafią granty na realizację projektów podejmą użytkownicy Internetu, oddając głosy na swoich faworytów. Wyniki tegorocznej edycji Eko Odkrywców poznamy 16 grudnia.

05.11.2016
Twój komentarz:
Ankieta
Czy wiesz, na kogo oddasz głos w drugiej turze wyborów?
| | | |