Mali przyjaciele pszczół

 Uczniowie z Przyborowa okazali się pracowici jak pszczółki i zajęli wysokie, 8. miejsce w ogólnopolskim konkursie zorganizowanym w ramach Akademii Przyjaciół Pszczół. Konkursie cennym, bo małe owady mają wielki wpływa na życie człowieka, a z roku na rok jest ich coraz mniej.

 

Z roku na rok pszczół jest coraz mniej. Giną w masowych ilościach, pszczelarze znajdują puste ule. A małe owady mają ogromny wpływ na życie człowieka. I nie chodzi tylko o zdrowe naturalne produkty, takie jak miód czy pyłek. Dla przyrody nieocenione jest zapylanie przez pszczoły roślin. Akademia Przyjaciół Pszczół to konkurs ekologiczny, którego organizatorem są Zakłady Tłuszczowe „Kruszwica”, a partnerem Fundacja Nasza Ziemia. Celem programu jest inspirowanie lokalnych społeczności do podejmowania realnych działań na rzecz pszczół, co zaowocowało zgłoszeniem już ponad 1500 Miejsc Przyjaznych Pszczołom. Tegoroczna, czwarta edycja konkursu rozpoczęła się we wrześniu i trwała do grudnia.  Jej hasłem byli Pszczeli Bohaterowie.  - Planując tegoroczną, IV edycję Akademii Przyjaciół Pszczół zadbaliśmy, aby program odpowiadał na zapotrzebowania współczesnej edukacji. Na nowoczesnej platformie edukacyjnej każdy znajdzie coś dla siebie - nauczyciele wskazówki i pomysły na poprowadzenie zajęć lekcyjnych, uczniowie zaś możliwość wcielenia się w prawdziwych Pszczelich Bohaterów i rozwijanie wybranej przez siebie postaci poprzez zdobywanie nowych umiejętności - mówi Katarzyna Dytrych, ekspert programu. Wśród 150 szkół z całej Polski biorących udział w konkursie znalazł się także Zespół Szkół w Przyborowie w gminie Borzęcin. Uczniowie klasy V okazali się pracowici jak pszczółki i ostatecznie zajęli wysokie, 8. miejsce. Uczestnicy Akademii poznali pszczeli świat, a przede wszystkim dowiedzieli się jakimi stworzeniami są pszczołowate, jaką rolę pełnią w przyrodzie, jakie reguły życia panują w ulu oraz jak można założyć Miejsce Przyjazne Pszczołom, aby polepszyć pszczołowatym warunki bytowania. Każdy zespół przechodził przez trzy etapy tematyczne – „Poznaj”, „Zbuduj wrażliwość” oraz „Chroń”.  Realizowane zagadnienia łączyły teorię z praktyką, a zadania były przygotowane w taki sposób, aby angażować nie tylko uczniów ale także ich rodziców.

 

13.01.2017
Twój komentarz:
Ankieta
Czy popierasz projekt dwukadencyjności władzy wójtów, burmistrzów i prezydentów miast w samorządach lokalnych
| | | |