Geodezyjne e-usługi zaoszczędzą czas mieszkańców

 Geodezyjna e-usługa zostanie wprowadzona w ramach projektu „Integracja e-usług w informacji przestrzennej”. Jego realizacja ruszy w tym roku, a zakończenie planowane jest na rok 2021. Dzięki dofinansowaniu, uzyskanemu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w wysokości blisko 4,4 miliona złotych, koszty wdrożenia projektu zostaną pokryte w blisko 90 procentach. Całkowita wartość projektu to blisko 4,8 miliona złotych.

 

Już wkrótce tarnowianie będą mieli możliwość bez wychodzenia z domu zamówić dokument, mapę lub zaświadczenie, pochodzące z zasobu geodezyjnego
i kartograficznego oraz zdalnie załatwić m.in. przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności czy nadanie numeru porządkowego. Wszystko dzięki nowej geodezyjnej e-usłudze, która zostanie wprowadzona w ramach projektu „Integracja e-usług w informacji przestrzennej”. Umowę na jej realizację w tarnowskim ratuszu podpisali 1 lutego wicemarszałek Stanisław Sorys oraz prezydent Tarnowa Roman Ciepiela. Całkowita wartość projektu to 4,8 miliona złotych.

- E-usługi to przyszłość administracji i jeden z naszych priorytetów, na który w obecnej perspektywie samorząd województwa małopolskiego przeznaczy prawie 585 mln zł. Aż 176 mln zł z tej kwoty dofinansuje projekty geodezyjne. Dzięki nim mieszkańcy łatwiej i szybciej zbiorą potrzebne informacje, zaoszczędzą czas i, co bardzo ważne, wiele spraw załatwią bez wychodzenia z domu dosłownie od ręki – mówi Stanisław Sorys, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.

Geodezyjna e-usługa ułatwi dostęp do informacji przestrzennej, która jest przydatna wszystkim tym, mieszkańcom, przedsiębiorcom i inwestorom, którzy planują między innymi zakup, budowę czy wynajęcie nieruchomości na cele mieszkalne lub biznesowe. Dokumenty, zawierające informację przestrzenną, zostaną poddane cyfryzacji i udostępnione w zmodernizowanym Zintegrowanym Systemie Informacji Przestrzennej, a dzięki e-usłudze dostęp do nich będzie łatwiejszy i szybszy, co umożliwi mieszkańcom zebranie informacji, a urzędnikom – szybsze wydanie decyzji.

- Tarnów staje się centrum usług informatycznych, można powiedzieć, że to nasza „inteligentna specjalizacja” - podkreśla prezydent Roman Ciepiela - To już trzeci duży projekt informatyczny, po Centrum Usług Wspólnych i Geneatar, realizowany w Tarnowie dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. To cieszy, bo w ten sposób realizujemy wizję wyspecjalizowanego miasta, otwartego na współpracę. W dobie informatyzacji i komputeryzacji pozostajemy w głównym nurcie.

Do zrealizowania geodezyjnej e-usługi mieszkańcom wystarczy komputer, smartfon albo tablet z dostępem do internetu. Dzięki urządzeniom będzie można zdalnie uzyskać dostęp do cyfrowych dokumentów, zawierających informacje dotyczące między innymi położenia nieruchomości na terenie miasta, ich przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego, usytuowania względem dróg, cieków wodnych, obszarów chronionych i zagrożonych powodziami, ale też – w stosunku do przystanków komunikacji miejskiej, punktów usługowych, szkół, przedszkoli, przychodni czy aptek. Na podstawie tak przetworzonych danych mieszkańcy bez wychodzenia z domu będą mogli otrzymać z urzędu decyzje, złożyć wnioski, zamówić potrzebne dokumenty, pochodzące z zasobu geodezyjnego
i kartograficznego. To znacznie skróci czas załatwiania spraw, ułatwi komunikację mieszkańców z urzędnikami oraz pomoże w oszczędzaniu papieru,
a mieszkańcom zaoszczędzi wydatków na paliwo, potrzebne na dojazd do urzędu. Dzięki cyfryzacji dokumentów ewidencje i rejestry zostaną ujednolicone i uaktualnione.

 

 

01.02.2017
Komentarze:
Deloras: 28.08.2017
buy viagra where viagra cheap discount viagra for sale
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |