Zakład Ubezpieczeń Społecznych od kwietnia wprowadza nowe, uproszczone formularze. Są bardziej czytelne i mniej w nich pisania – to jedno z głównych spostrzeżeń klientów po pilotażu nowych formularzy.
Są bardziej czytelne i mniej w nich pisania – to jedno z głównych spostrzeżeń klientów, po pilotażu nowych formularzy wprowadzonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W kwietniu, nowe uproszczone formularze wejdą do użytku już w całym kraju.
Z nowych, uproszczonych formularzy przez cały luty mogli korzystać klienci oddziałów ZUS w Jaśle, Toruniu i Warszawie przy ul. Podskarbińskiej. Przygotowane, do przetestowania w pilotażu formularze były zarówno dużo krótsze, jak i prostsze w doborze użytego w nich słownictwa. Samodzielne wypełnienie druków miało nie nastręczać trudności. Na bazie 60 dotychczasowych wniosków utworzono 40 nowych, co w założeniu miało ułatwić ich właściwy wybór.
Wyniki wypełnianej w pilotażu ankiety jasno wskazują, że klienci oceniają nowe druki pozytywnie. - Klienci docenili zarówno uproszczony i zrozumiały język druków, jak i nową, minimalistyczną grafikę - podkreśla Magdalena Mazur-Wolak, dyrektor departamentu obsługi klientów ZUS.
Najistotniejszymi zmianami, na które zwracali uwagę klienci oddziałów z pilotażu, było zmniejszenie liczby stron i danych do wypełnienia, prostota zwrotów i poleceń, a także czytelność podpowiedzi i wyjaśnień.
Po uzyskaniu pozytywnej opinii klientów w pilotażu, w kwietniu nowe uproszczone formularze zaczną już obowiązywać w całym kraju, we wszystkich placówkach ZUS. Jest to pierwsza grupa formularzy, nad kolejnymi ZUS będzie pracować do końca roku.