Na problemy doradca

 Od 1 lutego w placówkach ZUS wystartowała nowa usługa – doradca płatnika. Doradcy będą podpowiadać przedsiębiorcom w temacie ubezpieczeń i składek oraz odpowiedzą na wszystkie pytania  związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

 

Od 1 stycznia 2018 roku zmieniły się zasady w opłacaniu składek w ZUS. Zniknęły stare numery rachunków, zamiast czterech dokonywana jest jedna wpłata. Zmianie uległy też zasady księgowania. Obecnie wpłata w pierwszej kolejności pokrywa najstarsze zaległości - o ile takie są na koncie. Od 1 lutego w placówkach ZUS wystartowała kolejna usługa. W Zakładach Ubezpieczeń Społecznych w całej Polsce pojawiło się 732 doradców płatnika. Doradcy zostali wybrani spośród dotychczasowych pracowników ZUS i będą podpowiadać przedsiębiorcom w temacie ubezpieczeń i składek oraz prowadzenia działalności gospodarczej. Doradca sprawdzi więc np.numer rachunku składkowego (NRS), na który należy opłacać składki, poinformuje  o zasadach opłacania składek  oraz rozliczaniu wpłat, wyjaśni jakie informacje są dostępne na profilu na portalu PUE ZUS, wyjaśni wątpliwości na temat sporządzania i wysyłania dokumentów w Programie Płatnik, założy konto na Platformie Usług Elektronicznych  ZUS, odpowie na pytania dotyczące rejestracji działalności gospodarczej, zasad zgłaszania do ubezpieczeń, wysokości składek, zasad wypełniania i korygowania dokumentów, poinformuje co należy zrobić w przypadku zaległości w opłacaniu składek. W Oddziale ZUS w Tarnowie oraz  Inspektoracie w Bochni przyjmuje po dwóch doradców płatnika. Z ich usług można skorzystać wybierając  na ekranie biletomatu w sali obsługi klienta „Składki/Ubezpieczenia”, a następnie „Doradca płatnika”.

 

07.02.2018
Twój komentarz:
Ankieta
| | | |