Własna gra w języku Python

 Centrum Sztuki Mościce zaprasza młodzież na warsztaty, podczas których uczestnicy poznają język programowania Python. A gdy już poznają, zaprojektują, a potem zaprogramują grę tekstową według własnego scenariusza. Zajęcia obejmują dziewięć dwugodzinnych spotkań.

 

JavaScript, SQL, PHP, Scala, C++, Python - to języki programowania, dzięki którym tworzone są gry komputerowe, strony i aplikacje internetowe.

Centrum Sztuki Mościce zaprasza młodzież na warsztaty, podczas których uczestnicy poznają język programowania Python. Python jest tak uniwersalny w programowaniu, jak język angielski w komunikacji na całym świecie. Ma zastosowanie nie tylko w tworzeniu oprogramowania dla domowych komputerów, ale także w zaawansowanych aplikacjach internetowych. Dlatego też umiejętność posługiwania się nim jest bardzo ceniona przez pracodawców. Python został stworzony tak, aby był łatwy do zrozumienia i przyjazny dla początkujących. Kod Pythona można czytać jak zwykły tekst po angielsku. Jego składnia jest przejrzysta i zwięzła, jednak duże znaczenie ma formatowanie kodu i białe znaki. Podczas warsztatów uczestnicy zaprojektują a potem napiszą (zaprogramują) prostą grę tekstową, według własnego scenariusza. W grach RPG występuje bohater poruszający się po wymyślonym świecie – w tym przypadku świat gry będzie zlokalizowany w Centrum Sztuki Mościce. Poza nauką programowania, podczas warsztatów poruszone zostaną tryby wyobraźni, aby stworzyć scenariusze pełne niespodzianek i zwrotów akcji. Po warsztatach każdy z uczestników zabiera grę swojego autorstwa do domu. W programowaniu liczy się logika i dokładność. Dobre nawyki to podstawa pracy programistycznej.

Nauka pod okiem doświadczonej trenerki pozwoli na wykształcenie dobrych nawyków w programowaniu i bezpieczne przećwiczenie błędów, bez poważnych skutków. Oprogramowanie wykorzystywane do nauki programowania jest dostępne w internecie dla uczniów bez opłat – uczestnicy mogą więc dodatkowo ćwiczyć programowanie i dobre praktyki programistyczne w domu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Warsztaty poprowadzi Bernadetta Stachura-Terlecka, która od pięciu lat uczy programowania nie tylko studentów, ale również dzieci. Absolwentka Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na kierunku informatyka. Obecnie doktorantka AGH w Krakowie, asystentka na AGH w Krakowie, PWSZ w Tarnowie i Uniwersytecie Gdańskim. Uczy programowania także poprzez klocki Lego w firmie RoboBlocks. W wolnych chwilach wraz z grupą znajomych grywa w klasyczne gry RPG lub spaceruje po Bieszczadach.

Zajęcia rozpoczną się 21 marca, zakończą 18 kwietnia. Złoży się na nie dziewięć dwugodzinnych, popołudniowych spotkań, podczas których każdy uczestnik będzie miał dostęp do komputera i oprogramowania. Liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona. Miejsce rezerwować można pod numerem 14 633 46 21 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 14.00) lub mailowo: edukacja@csm.tarnow.pl Bilet w cenie 180 złotych za całe warsztaty należy wykupić do siedmiu dni od dnia rezerwacji. Rezerwacje bez wykupionego biletu będą automatycznie anulowane. Nie można też zakupić biletu bez wcześniejszej rezerwacji.

27.02.2019
Twój komentarz:
Ankieta
Czy weźmiesz udział w nadchodzących wyborach samorządowych?
| | | |