Dotychczas z rezerwacji wizyty w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych mogli korzystać tylko klienci, którzy mieli swoje konto na Platformie Usług Elektronicznych. Teraz ZUS idzie dalej – na wizytę w placówce można umówić się także telefonicznie.
Ze względu na ograniczenia epidemiczne, na wizytę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych należy umówić się wcześniej. Dotychczas z rezerwacji wizyty mogli skorzystać tylko klienci, którzy mieli swoje konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Teraz można także zadzwonić i umówić się na spotkanie. W ten sposób wizytę zarezerwuje każdy, niezależnie od tego, czy ma już elektroniczny dostęp do ZUS. Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też wybrać placówkę, wskazać dzień i godzinę wizyty oraz temat, jaki chce się omówić z ekspertem ZUS. Następnie na podany numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem i numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w siedzibie ZUS. Jeśli klient nie ma jeszcze konta na PUE, na wizytę może umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem. Od niedawna można również umawiać się na e-wizyty w ZUS. To wideorozmowa z pracownikiem, do której wystarczy internetowe łącze oraz urządzenie z kamerą i mikrofonem, np. komputer lub smartfon. Termin i temat e-wizyty należy wcześniej wybrać na www.zus.pl/e-wizyta. Klient może w ten sposób otrzymać także informacje w swojej indywidualnej sprawie, pokazując podczas wideorozmowy dowód osobisty.
Lista numerów telefonów, pod którymi można zarezerwować wizytę.