Tarnów w programie „Parkuj i jedź”

 Kosztem kilkunastu milionów złotych realizowany będzie w Tarnowie program „Parkuj i jedź”. Konkretnie oznacza to m.in. wybudowanie parkingu dla 650 pojazdów po południowej stronie dworca kolejowego, przedłużenie przejścia podziemnego pod peronami, przebudowę skrzyżowania ulicy Krakowskiej z Drogą do Huty. Prace mają rozpocząć się w roku przyszłym, a zakończyć w 2015.

 

Ustalone zostały zasady finansowania systemu „Parkuj i jedź” realizowanego w ramach szybkiej kolei aglomeracyjnej łączącej Tarnów z Bochnią, Trzebinią i Krzeszowicami. - Wkrótce podpisane będzie wstępne porozumienie pomiędzy naszymi samorządami, Województwem Małopolskim oraz PKP – mówi Henryk Słomka–Narożański, zastępca prezydenta Tarnowa.

System „Parkuj i jedź” polega na wybudowaniu w pobliżu dworców PKP parkingów dla samochodów i pozostałych pojazdów. Do końca października tego roku samorządy mają czas na przygotowanie koncepcji parkingów.

Szybka kolej aglomeracyjna i skojarzona z nią sieć parkingów to inicjatywa wicemarszałka Romana Ciepieli. W Tarnowie chodzi nie tylko o przygotowanie i uzupełnienie miejsc parkingowych przy odnowionym dworcu PKP, ale o nową infrastrukturę i otwarcie położonej na południe od linii kolejowej części miasta. Inwestycja realizowana będzie po południowej stronie dworca kolejowego przy okazji przebudowy i remontu torowisk linii Kraków-Rzeszów. Przewiduje się wybudowanie wielopoziomowego parkingu na około 650 samochodów. Znajdzie się też miejsce na parking rowerowy, kasy kolejowe, zajezdnię autobusową i postój taksówek.

W związku z pracami nad systemem, przebudowane zostanie także skrzyżowanie ulic Droga do Huty z Krakowską. Koszt inwestycji na terenie Tarnowa to kilkanaście milionów złotych. Obecnie trwają prace nad założeniami do koncepcji oraz nad precyzyjnym kosztorysem. Przystąpienie do realizacji w roku przyszłym, zakończenie prac planowane jest na rok 2015.

26.06.2012
Twój komentarz:
Ankieta
Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedziele?
| | | |