Grupa Azoty – nowe otwarcie

 Nowa, wspólna nazwa połączyła spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Azoty Tarnów. Od 5 grudnia nazwa Azoty Tarnów przechodzi do historii. Jeden z ważniejszych graczy w branży chemicznej działać będzie pod nazwą Grupa Azoty.

 

Od 5 grudnia 2012 roku wszystkie spółki tworzące Grupę Kapitałową Azoty Tarnów będą działać pod nową, wspólną marką – Grupa Azoty. Wspólna nazwa nie tylko połączyła leżące daleko od siebie spółki ale także sprawiła, że nazwa tarnowskiej firmy nie dominuje już nad zakładami z Kędzierzyna i Polic.

Nowoczesna marka ma za zadanie jasno i klarownie określać Grupę Azoty, jej pozycję na rynku, a także wskazywać oferowane rynkowi produkty z różnych dziedzin branży chemiczne. - Ten strategiczny krok ma znaczenie nie tylko symboliczne. To kolejny ważny etap budowania tożsamości Grupy Kapitałowej. Jest on jednocześnie nowym zobowiązaniem wobec klientów, pracowników i partnerów biznesowych. Dzięki niemu każdy, kto do tej pory korzystał z naszych produktów i usług, będzie mógł je łatwiej i szybciej odnaleźć w ramach jednej, bogatszej oferty – mówi Jerzy Marciniak, Prezes Zarządu Zakładów Azotowych w Tarnowie-Mościcach S.A. - Kontekstem tej śmiałej decyzji jest również zmieniający się dynamicznie krajobraz europejskiego i światowego przemysłu chemicznego. Tempo tych przemian zmusza najważniejszych graczy działających w tej branży do aktywności, rozwoju i długoterminowego strategicznego myślenia. Wiemy o tym dobrze – dlatego nie przestajemy myśleć o przyszłości. Stawiając jeden przełomowy krok, myślimy już o kolejnym.

Nowa nazwa to tylko jeden element zmiany. Towarzyszy jej także nowe logo. Pozostał na nim wizerunek wzbijającej się do lotu jaskółki połączony z liternictwem nawiązującym do tradycji nowoczesnego designu. Równomiernie rozłożone światło specjalnie zaprojektowanej typografii ma budować wrażenie spokoju, otwartości i zaufania.

W związku ze zmianami wprowadzony zostaje jednolity system identyfikacji wizualnej – czyli koncepcja wizualnej tożsamości Grupy szczegółowo skodyfikowana w Księdze Marki. Księga Marki wyznacza konsekwentne zasady wizualnego prezentowania zarówno samej firmy jak i jej różnorodnych produktów, występujących od teraz w ramach jednej wspólnej oferty. Koszt rebrandingu czyli całego procesu zmiany percepcji marki szacowany jest na około dwóch milionów złotych.

05.12.2012
Komentarze:
009: 05.12.2012
To zapewne prezent mikołajkowy dla któregoś z kolesi pana prezesa - omnibusa (jest prawie tak dobry jak niezapomniana \"kobieta pracująca\" też żadnej pracy się nie boi- przy każdej uśnie) żeby mógł za nikomu nie potrzebne logo i nazwę zgarnąć dwie duże bańki. Łatwo się wydaje nieswoje.
aparatowy: 06.12.2012
A co z tego wynika dla przeciętnych pracowników?
009: 06.12.2012
Mniejsza premia panie aparatowy.
Twój komentarz:
Ankieta
Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedziele?
| | | |