Projekty Borzęcina w czołówce

 Dzięki dwóm projektom złożonym przez gminę Borzęcin do programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, możliwa będzie realizacja w gminie kolejnych inwestycji. Obydwa projekty zostały wysoko ocenione, plasując się na pierwszym i trzecim miejscu listy rankingowej.

 

Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej uzyskają dwa kolejne projekty złożone przez gminę Borzęcin do Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich za pośrednictwem Stowarzyszenia Kwartet na Przedgórzu.

Rada Decyzyjna stowarzyszenia wysoko oceniła wnioski gminy, plasując je na pierwszym i trzecim miejscu listy rankingowej. Wartość pozyskanego dofinansowania zamyka się kwotą blisko 420 tysięcy złotych. Dzięki temu możliwa będzie realizacja kolejnych zadań inwestycyjnych - przebudowa z rozbudową Domu Parafialnego w Borzęcinie Dolnym na potrzeby Domu Kultury oraz zagospodarowanie terenu wokół boisk sportowych wraz z budową placu zabaw i zewnętrznej siłowni przy Zespole Szkół w Przyborowie.

- W ramach projektu „Przebudowa, nadbudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Domu Parafialnego w Borzęcinie Dolnym na potrzeby Domu Kultury" wykonana zostanie kompleksowa przebudowa budynku wraz z wymianą instalacji wewnętrznych. Efektem prowadzonych prac będzie Dom Kultury z funkcją świetlicy wiejskiej i biblioteki oraz sala wielofunkcyjna wraz z zapleczem kuchennym – mówi o projektach Janusz Kwaśniak, wójt Borzęcina. - Drugi z projektów, „Zagospodarowanie terenu wokół boisk sportowych i plac zabaw przy Zespole Szkół w Przyborowie" przewiduje wykonanie placu zabaw, siłowni zewnętrznej, elementów małej architektury, ogrodzenia zewnętrznego i wewnętrznego terenu, piłkochwytów, chodników i nawierzchni trawiastych.

Wartość kosztorysowa inwestycji w Borzęcinie Dolnym zamyka się kwotą 1,77 mln złotych. Prace budowlane będą realizowane w latach 2013 - 2014. W Przyborowie, zadanie o wartości prawie 267 tysięcy złotych zostanie wykonane w ramach budżetu 2013 roku.

13.12.2012
Twój komentarz:
Ankieta
Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedziele?
| | | |