Velo Małopolska

 Do końca 2016 roku w Małopolsce powstanie 190 kilometrów ścieżek rowerowych, a za cztery lata ich łączna długość ma wynosić 600 kilometrów. Poszczególne trasy zaplanowane są tak, by można było wyłącznie za pomocą roweru zwiedzić najbardziej malownicze miejsca regionu. Trwają prace nad infrastrukturą gastronomiczno-noclegową, która uzupełni całość rowerowej oferty Małopolski.

 

190 kilometrów ścieżek rowerowych, które powstaną do końca 2016 roku, a docelowo ponad 600 kilometrów tras wybudowanych do 2020 roku – to plany Województwa Małopolskiego, które powinny ucieszyć rowerzystów. Realizowany przez Małopolskę projekt budowy tras rowerowych stawia pod tym względem województwo na pozycji krajowego lidera. - Chcemy, aby powstające ścieżki rowerowe stworzyły sieć o wysokim standardzie, wyposażoną w miejsca obsługi rowerzystów. Te kilkaset kilometrów dróg przebiegać będzie przez najbardziej malownicze tereny. Dzięki temu każdy będzie mógł wsiąść na rower i nawet przez kilka dni w ten sposób zwiedzać Małopolskę – mówi marszałek Jacek Krupa. Sieć ścieżek i tras rowerowych zaprojektowano tak, oby objąć nimi całe województwo. Ścieżki połączą też najważniejsze miasta regionu: Kraków, Tarnów, Oświęcim, Nowy Sącz, Nowy Targ, Olkusz, Chrzanów oraz Zakopane. Wzdłuż tras zlokalizowane będą Miejsca Obsługi Rowerzystów wyposażone w odpowiednią infrastrukturę, która umożliwi wygodny odpoczynek. W niektórych z nich zapewniona zostanie także baza gastronomiczno-noclegowa, co z kolei pozwoli na nawet kilkudniowe wyprawy. Część tras przebiegać będzie w bezpośrednim sąsiedztwie największych rzek, inne poprowadzone zostaną przez tereny leśne. Każda z nich zaprowadzi w inny region Małopolski, prezentując jej walory krajoznawcze, przyrodnicze i kulturowe. - Dzięki temu już wkrótce nasz region odwiedzać mogą fani rowerów z całego kraju. Ścieżki mają bowiem służyć rozwojowi masowej turystyki rowerowej w Małopolsce, szczególnie tej wielodniowej – mówi Leszek Zegzda, który w zarządzie województwa odpowiada za turystykę. Z części ścieżek można już korzystać. Kolejne 190 km gotowych będzie do końca 2016 roku. Wśród nich znajdą się dwa odcinki Wiślanej Trasy Rowerowej – 91 kilometrów od Drwini do Szczucina i 84 kilometry od Brzeszcz do Skawiny oraz Trasa VeloDunajec o długości 14 kilometrów od Ostrowa do Biskupic Radłowskich. Do końca przyszłego roku gotowe powinno być kolejne 170 kilometrów tras. Obejmują one odcinki trasy VeloDunajec od Biskupic Radłowskich do Wietrzychowic o długości 12 kilometrów i od Zakopanego do Sromowców Niżnych o długości 68 kilometrów. Ponadto budowana będzie trasa VeloMetropolis o długości 92 kilometry od Woli Batorskiej do Jodłówki Wałek. W tym samym czasie powstanie też 7 miejsc obsługi rowerzystów przy Wiślanej Trasie Rowerowej i trasie VeloDunajec. Całą sieć uzupełnią VeloRudawa i VeloRaba. Trasy rowerowe sięgać będą aż do granic województwa, umożliwiając ich kontynuację na terenie sąsiadujących regionów. Część z nich zostanie włączona w europejskie szlaki rowerowe. Zachodnią i wschodnią granicę Małopolski połączy trasa EuroVelo 4, która przebiega przez Francję, Belgię, Niemcy, Czechy, Polskę i Ukrainę, natomiast północ z południem – trasa EuroVelo 11, którą podróżować można przez Norwegię, Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Serbia, Macedonię i Grecję.

 

23.06.2016
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |