Pomnik z certyfikatem?
Odsłonięty na początku lipca w Tarnowie pomnik Władysława Łokietka już stał się atrakcją turystyczną miasta. Skwer z pomnikiem króla na ulicy Wałowej został zgłoszony przez Tarnowskie Centrum Informacji do konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na „Najlepszy produkt turystyczny" w kategorii turystyka miejska i kulturowa.
Tarnowski pomnik Władysława Łokietka, wraz ze skwerem na ulicy Wałowej zgłoszony został przez Tarnowskie Centrum Informacji do konkursu organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną na „Najlepszy produkt turystyczny”. Pomnik zgłoszony został w kategorii: turystyka miejska i kulturowa.
Konkurs podzielony jest na dwa etapy: regionalny - realizowany przez regionalne organizacje turystyczne w każdym województwie - i ogólnopolski, organizowany przez POT.
Podczas posiedzenia zarządu MOT wybrano tarnowski skwer jako jedno z trzech miejsc nominowanych do etapu ogólnopolskiego. Oprócz pomnika Władysława Łokietka etap regionalny przeszedł Szlak Architektury Drewnianej oraz Jaskinia Wierzchowska. Wyniki poznamy w październiku bieżącego roku.
Konkurs ma na celu wyłonienie w danym roku najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych. Produkty turystyczne wyróżnione Certyfikatem POT zostaną włączone w wybrane, prowadzone przez POT działania promocyjne jak np.: włączenie informacji nt. produktów w ramach kampanii promocyjnych prowadzonych przez POT, reklama w wydawnictwach POT zgodnie z planami finansowymi i merytorycznymi POT na dany rok czy rekomendacja przez POT wśród przedsiębiorstw turystycznych prowadzących turystykę przyjazdową do Polski.
Równolegle trwa konkurs na „Złoty certyfikat POT”. Dotyczy on tych produktów turystycznych, które w latach ubiegłych otrzymały zwykły certyfikat. Z Małopolski do etapu centralnego przeszedł festiwal Tatrzańskie Wici.
Wszystkie produkty turystyczne wyróżnione Certyfikatem POT oraz produkt wyróżniony Złotym Certyfikatem otrzymają zgodę na posługiwanie się logo Certyfikatu POT oraz logo Polska w swoich materiałach promocyjnych.
10.09.2009