Rezygnujesz - poinformuj

 Długie kolejki i odległe terminy wizyt u lekarzy specjalistów, to codzienna bolączka polskiej i tarnowskiej służby zdrowia. Ale narzekający pacjenci zapominają, że sami też przyczyniają się do wydłużania czasu oczekiwania. Rezygnacja z wizyty bez poinformowania o tym placówki, uniemożliwia innemu pacjentowi „wskoczenie” na wolne miejsce. A nie jest to praktyka rzadka.


Bardzo często zdarza się, że pacjenci, którzy mają zarezerwowaną wizytę u specjalisty rezygnują z niej, nie przychodzą i nie informują o swojej rezygnacji placówki. A przecież na to miejsce mógłby „wskoczyć” inny, oczekujący na wizytę pacjent. W ten sposób, i tak długie kolejki, jeszcze bardziej się wydłużają. W Zespole Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie taki problem odczuwalny jest szczególnie na rehabilitacji, gdzie czasami na zabiegi czeka się wiele miesięcy. – Każdego pacjenta, który się zgłasza do nas na zabiegi zapisujemy do kolejki i wyznaczamy termin. Nawet kilkumiesięczny – mówi Małgorzata Topolska kierownik Sekcji Organizacji Promocji i Statystyk w ZPS. – Bywa, że nieoczekiwanie ktoś wcześniej zapisany „wykruszy” się, bo wyjeżdża na dłużej albo choruje czy nawet przebywa w szpitalu. Jeżeli nas o tym zawiadomi wcześniej, wówczas kolejna osoba z kolejki może skorzystać z jego miejsca. A jeżeli nie mamy takiej informacji, to miejsce zwyczajnie przepada. Dlatego prosimy, aby pacjenci, którzy nie mogą skorzystać z zabiegów odwoływali rezerwacje. Często też zdarza się, że pacjenci rozpoczynają serię zabiegów i rezygnują w połowie. Na tym także tracą inni pacjenci. Tymczasem rehabilitacja jest bardzo ważnym elementem leczenia. Pomaga stanąć na nogi, zmniejsza ból, przywraca sprawność. W wielu przypadkach jest konieczna, by pacjent wrócił do zdrowia. Obecnie w Zespole Przychodni Specjalistycznych najdłuższe kolejki są na laser i ultradźwięki, najkrócej czeka się na magnetronik i zabiegi leczenia światłem – solux. Żeby odwołać wizytę czy zabieg rehabilitacyjny, który odbyć ma się w ZSP, wystarczy zadzwonić pod nr 14 631 02 40  lub 631 02 84,  rehabilitacja 14 631 02 64. Można to zrobić także za pośrednictwem rejestracji internetowej.

 

08.08.2018
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |