Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 można otrzymać pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Porady udzielane są w kilku językach, mogą z nich korzystać także osoby niesłyszące. Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu.
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – można otrzymać pomoc medyczną w formie telekonsultacji poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta, czyli: od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00, w soboty i niedziele oraz w dni wolne od pracy w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Porady są udzielane w czterech językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim. W ramach TPK osoby niesłyszące mogą skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.
Z pomocy TPK można skorzystać w sytuacji:
nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Oprócz porady medycznej, w ramach TPK można także otrzymać e–receptę, e–skierowanie i e–zwolnienie.