MCM w oczach pacjentów

 Po odwołaniu stanu epidemii Mościckie Centrum Medyczne pracuje lepiej. Tak przynajmniej sytuację oceniają odbiorcy świadczeń, wypełniający ankiety satysfakcji pacjenta. Z analizy ankiet wynika, że ogólna praca spółki w porównaniu do wcześniejszych 12 miesięcy uległa poprawie.

 

Mościckie Centrum Medyczne przeprowadziło wśród swoich pacjentów ankietę, która określić miała poziom zadowolenia ze świadczonych przez placówkę usług.

Wiele uwag pacjentów to pozytywne oceny zespołu diagnostycznego i terapeutycznego spółki, a także panującej w placówce atmosfery. Pacjenci zwracali uwagę na profesjonalizm, wysokie kompetencje zespołu oraz pasję, z którą personel wykonuje swoją pracę. Chwalona była empatia i podejście do chorych. Pojawiły sie też jednak , pokazujące obszary, które można poprawić. Pacjenci korzystający z porad w zakresie POZ narzekali m.in. na brak miejsc parkingowych przy przychodni. a część lekarzy uzyskała słabsze noty za nieprzestrzeganie ustalonych godzin udzielania porad. - Bardzo dobrze oceniony został natomiast personel Poradni Pediatrycznej za indywidualne podejście do małych pacjentów oraz cierpliwość przy przeprowadzaniu szczepień – relacjonuje pełnomocnik MCM ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania  Izabela Scheffler, dodając, że rodzice najmłodszych pacjentów podkreślali dążenie lekarzy do dokładnej diagnozy i ostrożność przy przepisywaniu antybiotyków. Lepiej niż przed rokiem oceniono także pracę pozostałych poradni oraz rejestracji, gdzie doceniono uprzejmość i zainteresowanie personelu oraz przekazywanie zrozumiałych  i wyczerpujących treści.  Zespół Działu Fizjoterapii zyskał uznanie za zwracanie uwagi na potrzeby pacjentów oraz udzielanie informacji o sposobie przygotowania i wykonania zabiegu.  Sporo superlatyw pojawiło się w ocenach personelu Oddziału Opieki Długoterminowej i Hospicyjnej. Tutaj podopieczni docenili pomoc, uśmiech, podejście do nich i do ich rodzin. Część pacjentów oddziału zaproponowała zmiany w zakresie serwowanych posiłków oraz poprawę dostępności usług duszpasterskich. - Systematyczne badamy poziom zadowolenia naszych pacjentów. Udział w ankiecie jest dla nas ważny, ponieważ w trosce o dobro odbiorców świadczeń szukamy obszarów, które możemy poprawić. Mam nadzieję, że czas poświęcony na udział w badaniu, trochę w myśl powiedzenia „jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz”, zrekompensuje jeszcze wyższa jakość świadczeń i ich lepsze dopasowanie do potrzeb – podsumowuje prezes Mościckiego Centrum Medycznego Jan Musiał.

17.11.2022
Twój komentarz:
Ankieta
Jak oceniasz pierwsze miesiące pracy nowego samorządu Tarnowa?
| | | |