Polish Souvenirs czyli Konkurs Pamiątek Turystycznych zakończył się ogromnym sukcesem. Wpłynęło ponad 1500 zgłoszeń, a do wystawy zakwalifikowano 180 prac, które wyróżniały się szczególną kreatywnością i wyjątkowością. Organizatorzy zapowiadają kolejną edycję.
Podsumowano konkurs Polish Souvenirs, którego celem była promocja polskiej sztuki użytkowej i pamiątek. Na konkurs zgłoszono ponad 1500 prac z całej Polski, spośród których jury zakwalifikowało 180 najlepszych na wystawę finałową, organizowaną podczas październikowych Targów Polskiego Produktu Turystycznego w Krakowie. Prace wystawione były w szklanych gablotach, posegregowane tematycznie, zgodnie z kategoriami konkursowymi, na wydzielonej przestrzeni, w centralnym miejscu powierzchni wystawienniczej. Wśród odwiedzających targi zorganizowano dwa głosowania: na nagrodę publiczności oraz głosowanie gości zagranicznych, uczestników worhshopu branżowego Meet Poland, w którym uczestniczyło 51 touroperatorów z 25 krajów. Goście zagraniczni wskazali przy okazji, że wśród pamiątek z Polski preferują te wyraźnie kojarzące są z Polska lub konkretnym regionem. Organizatorzy konkursu zapowiadają kolejną jego edycję, której celem będzie wsparcie polskich twórców poprzez popularyzację ich produktów, co pozwoli na promocję unikatowych wyrobów regionalnych wśród międzynarodowej publiczności.
Wyniki konkursu dostępne są na stronie www.polishsouvenirs.org.