Prezydent interweniuje w sprawie karetek
Tarnów nie straci zespołu ratownictwa medycznego na rzecz Zakliczyna. To pozytywny efekt interwencji samorządu lokalnego w Ministerstwie Zdrowia. Do rozwiązania pozostał jednak problem zmiany składu i struktury zespołów wyjazdowych. Urząd Wojewódzki chce bowiem od połowy roku zmniejszyć liczbę zespołów specjalistycznych.
Częściowe zadowolenie – w taki sposób określić można dotychczasowe decyzje w sprawie samochodów wyjazdowych tarnowskiego Pogotowia Ratunkowego. Samorząd interweniuje w Ministerstwie Zdrowia. Chodzi o wypracowanie możliwie jak najkorzystniejszych dla miasta zmian w planie ratownictwa dla województwa małopolskiego.
Wojewoda Małopolski na skutek interwencji podjętych przez samorząd miasta i powiatu tarnowskiego zweryfikował swoje wcześniejsze plany dotyczące liczby i rozmieszczenia zespołów ratownictwa medycznego, które miałby być do dyspozycji Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Tarnowie. Placówka dysponuje aktualnie dziewięcioma zespołami wyjazdowymi rozlokowanymi w ośmiu podstacjach - cztery zespoły w Tarnowie, w trzech filiach oraz pięć zespołów w terenie, Żabnie, Wojniczu, Tuchowie, Szerzynach i Gromniku. Planowano przesunięcie jednego zespołu wyjazdowego z Tarnowa do nowo utworzonej filii w Zakliczynie.
W ocenie władz obydwu samorządów decyzja zmniejszająca liczbę zespołów w Tarnowie spowodowałaby znaczne pogorszenie bezpieczeństwa zdrowotnego mieszkańców zwłaszcza w nagłych sytuacjach - wypadków oraz stanach nagłego zagrożenia życia. Ostatecznie wojewoda przydzielił dodatkowy zespół ratownictwa dla nowej filii w Zakliczynie. Do rozwiązania pozostał jednak problem zmiany struktury zespołów wyjazdowych w Tarnowie – w miejsce obecnie istniejących trzech zespołów specjalistycznych (w składzie, których są lekarze-specjaliści oraz jednego podstawowego z pielęgniarką i ratownikiem). Urząd Wojewódzki w Krakowie planuje od lipca 2011 roku pozostawienie jednego zespołu specjalistycznego oraz trzech zespołów podstawowych z ratownikami.
08.02.2011