Prezentacją Tarnowa rozpoczął się cykl promocji polskich miast w Pradze. Na zaproszenie Instytutu Polskiego w stolicy Czech odbyła się promocja tarnowskiej oferty kulturalnej i turystycznej. Prezentację miasta rozpoczęła konferencja prasowa w której wzięło udział blisko 20 czeskich dziennikarzy.
Walory turystyczne i kulturalne Tarnowa prezentowali w stolicy Czech Maria Zawada-Bilik, Dyrektor Wydziału Marki Miasta oraz Marcin Pałach, Dyrektor Tarnowskiego Centrum Informacji. Prezentację miasta rozpoczęto konferencją prasową, po prezentacji odbyła się degustacja produktów regionalnych przygotowanych przez Lokalną Grupę Działania „Dunajec-Biała” z Zakliczyna. Dziennikarze mogli również spróbować „tarnowskiego smaku” – nalewki i herbaty z tarniny oraz tarnowskich precli. Dużym zainteresowaniem cieszył się również pokaz rzeźbienia ażurowych jaj w wykonaniu Doroty Pacanowskiej. Każdy z uczestników spotkania otrzymał specjalne wydanie „Wiadomości Tarnowskich” w języku czeskim. Tekst do czeskiej edycji jednodniówki przetłumaczyli pracownicy Instytutu Polskiego w Pradze.
Po południu prezentacja Tarnowa wraz z degustacjami została powtórzona dla zaproszonych gości Instytutu Polskiego.
Promocję miasta zakończył „tarnowski wieczór” w jednym z klubów jazzowych w centrum Pragi. Kilkugodzinny koncert połączony był z konkursem, w którym do wygrania były nagrody-gadżety z Tarnowa oraz główna nagroda w postaci weekendu w naszym mieście. Wystąpiły tarnowskie zespoły: Leliwa Jazz Band oraz MONK.
Promocję Tarnowa w Pradze w ramach Prezydencji Polski w UE zorganizowały Tarnowskie Centrum Informacji oraz Wydział Marki Miasta Urzędu Miasta Tarnowa.