Po raz kolejny Tarnów promował się na największej imprezie turystycznej świata – ITB w Berlinie. W 46 edycji targów udział wzięło ponad 11 tysięcy wystawców z 187 krajów. Organizatorzy zarejestrowali blisko 200 tysięcy zwiedzających z czego 59 tysięcy to mieszkańcy Berlina i okolic.
Podobnie jak w latach ubiegłych tak i tym razem Tarnów promował się, obok Krakowa i Zakopanego, na wspólnym stoisku Małopolski w ramach Polskiego Stoiska Narodowego organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną podczas największych na świecie targów turystycznych w Berlinie.
Największą popularnością stoiska małopolskiego cieszyła się przejażdżka „koralem”, w którym pasażer oglądał film o Małopolsce, a na koniec otrzymywał korale i komplet materiałów promocyjnych.
Tarnów promował się „ciepłem”, tarninówką i preclami tarnowskimi. Dużym zainteresowaniem cieszył się folder niemieckojęzyczny „Tarnów i region” oraz najnowszy angielskojęzyczny mini-przewodnik po Tarnowie wydany przez prestiżowe wydawnictwo „In your pocket”.
Najwięcej pytań dotyczyło wielokulturowości Tarnowa i bazy noclegowej, ale nie zabrakło też nietypowych jak np. o tarnowski tramwaj…
Stoisko Małopolski odwiedziły m.in. ekipy telewizyjne z Niemiec i Polski (TVP, TVN).
Tegoroczna promocja Tarnowa w Berlinie była w większości opłacona ze środków zewnętrznych. Dzięki sfinansowaniu powierzchni wystawienniczej przez Polską Organizację Turystyczną i zapewnieniu przez Małopolską Organizację Turystyczną i Województwo Małopolskie bezpłatnego dojazdu, miasto zaoszczędziło kilkadziesiąt tysięcy złotych.
W 2012 roku Tarnów promuje się na kilkudziesięciu imprezach targowych w kraju i za granicą. Promocja na tak dużą skalę możliwa jest dzięki ścisłej współpracy ze starostwem w Tarnowie, Lokalną Grupą Działania „Dunajec-Biała”, miastem Kraków i Małopolską Organizacją Turystyczną.