Podobnie jak w latach ubiegłych, również w tym roku Tarnowskie Centrum Informacji planuje przeprowadzenie promocji miasta i regionu. Tarnów zaprezentował się już w Mediolanie i Wiedniu, a na wiosnę marka miasta pojawi się na kolejnych targach.
Mediolan, Berlin, Goeteborg i Wiedeń, a w kraju Katowice, Warszawa, Gdańsk i Łódź - to miasta, w których już na wiosną promowany będzie Tarnów i ziemia tarnowska. Wszystko po to, aby wzmocnić markę „Tarnów" i jeszcze więcej turystów zachęcić do poznawania polskiego bieguna ciepła.
Na najważniejszych targach turystycznych w kraju i za granicą, oprócz materiałów promocyjno-informacyjnych i gadżetów, zwiedzający będą mogli poczuć „tarnowski smak" poprzez degustacje produktów z tarniny czy ekologicznych produktów z okolicznych gospodarstw agroturystycznych.
Na zwycięzców przygotowanych konkursów wiedzy o mieście czekać będą nagrody rzeczowe i weekendy w Tarnowie. Marka miasta zaprezentowana została już w Mediolanie i Wiedniu, a na początki marca Tarnów promować się będzie na największej imprezie tego typu na świecie – na targach w Berlinie.
Promocja Tarnowa na rynkach zagranicznych możliwa jest dzięki finansowemu wsparciu z zewnątrz. Zagraniczna promocja targowa odbywa się wspólnie z urzędem miasta Krakowa oraz Małopolską Organizacją Turystyczną przy dofinansowaniu ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej oraz ze środków MRPO. Natomiast krajowe prezentacje to wspólna inicjatywa miasta Tarnowa i powiatu tarnowskiego przy dofinansowaniu ze środków z województwa.
Tymczasem dobiegła końca podróż studyjna po Małopolsce trójki belgijskich dziennikarzy. Na „międzynarodowym szlaku dziennikarskim” od pewnego czasu znajduje się także Tarnów. Efektem tych wizyt są artykuły o Tarnowie zamieszczane w poczytnej prasie danego kraju. Wśród niedawno obecnych gości z Belgii byli przedstawiciele magazynu Auto Loisirs oraz Wintersportgids. Głównym celem wizyty Belgów w Małopolsce była promocja kuchni regionalnej i sportów zimowych.
W Tarnowie dziennikarze zwiedzili starówkę, mieli również okazję poznać „tarnowski smak” degustując herbatkę i nalewkę z tarniny. W regionie natomiast brali udział w kuligu oraz w warsztatach lepienia pierogów. Imprezę w Małopolsce zorganizowała i sfinansowała Małopolska Organizacja Turystyczna, a gospodarzem tarnowskiej części wizyty było Tarnowskiego Centrum Informacji.